Wat?

Als directeur van een zorgcentrum wil je op alles voorbereid zijn. Ook als het fout gaat. Je stelt evacuatieplannen op, je werkt samen met een preventie-agentschap, je zorgt voor EHBO-opleidingen en je kent het sneltoetsnummer van je interventieteam uit je hoofd. Maar staat crisiscommunicatiemanagement op je radar?

Het managen van de reputatie van het zorgcentrum in tijden van crisis wordt helaas maar al te vaak over het hoofd gezien. En dat is jammer. Een slimme crisiscommunicatiestrategie zorgt ervoor dat de brede buitenwereld zich niet tegen je instelling keert als het even wat moeilijker gaat. Hoe ga je om met lastige vragen van de pers? Welke concrete tools kan je ontwikkelen om een crisis communicatiewijs de baas te kunnen? Hoe denkt een journalist? Hoe denkt een buurtbewoner? En is Twitter écht nodig?

Tijdens een opleidingssessie van 4 uur leggen we de basisprincipes van communiceren in tijden van crisis uit. Deze opleiding zorgt ervoor dat je als directeur beter kunt inschatten wat je concrete noden op het vlak van crisiscommunicatie zijn. Tijdens een korte simulatie ervaar je aan den lijve hoe het is om een camera voor je neus te krijgen en wat de impact van een goede voorbereiding kan zijn.

Inhoud

• Introductie tot de basisprincipes van crisis- communicatie
• Crisiscommunicatietools: wat heeft iedere instelling nodig?
• High-level bespreking van bestaande crisis- communicatieplanning van de deelnemers
• Crisiscommunicatiesimulatie met de deelnemers (afhankelijk van het aantal deelnemers)

Onze Partners